poniedziałek, 23 maja 2016

Regulamin AKT GRONIE z dnia 10.11.2015 r.

REGULAMIN AKADEMICKIEGO KLUBU TURYSTYCZNEGO „Gronie”
imienia Janusza Kalinowskiego w Katowicach

§ 1.
Akademicki Klub Turystyczny „Gronie” (dalej nazywany: AKT „Gronie” lub Klub) powstał 22.2.1961 r. przy Radzie Okręgowej Zrzeszenia Studentów Polskich w Katowicach.

§ 2.
AKT „Gronie” jest jednostką organizacyjną Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Katowicach.

§ 3.
Klub używa odznaki wg poniższego wzoru:
§ 4.
Klub nosi imię swojego pierwszego – wieloletniego prezesa Janusza Kalinowskiego (31.8.1934 - 25.11.2007).


§ 5.
Klub używa pieczęci firmowej podłużnej w kształcie prostokąta o następujące treści:

AKADEMICKI KLUB TURYSTYCZNY
„G R O N I E” w Katowicach
40 - 006 Katowice, ul. Warszawska 6/302

Adres do korespondencji: Oddział Międzyuczelniany PTTK w Katowicach skr. poczt. nr 1090, 40-001 Katowice 1

§ 6.
Celem Klubu jest organizowanie i prowadzenie działalności turystyczno-krajoznawczej  w środowisku absolwentów i studentów uczelni Katowic.

§ 7.
Członkowie Klubu dzielą się na:
1. rzeczywistych,
2. honorowych,
3. seniorów,
4. wspierających.

§ 8.
Członkiem rzeczywistym Klubu może być obywatel polski lub cudzoziemiec, który ma pełną zdolność do czynności prawnych i nie jest pozbawiony praw publicznych. Członkostwo Klubu powstaje po wpłaceniu rocznej składki członkowskiej uchwalonej przez Walne Zebranie Klubu i zatwierdzeniu przyjęcia do Klubu przez Zarząd AKT „Gronie”.

§ 9.
Członkowie rzeczywiści mają prawo:
1. biernego i czynnego prawa wyborczego Klubu,
2. korzystać ze świadczeń i pomocy Klubu,
3. uczestniczyć w zebraniach członków Klubu,
4. brać udział w imprezach, wyprawach i innych pracach podejmowanych przez Klub, zgodnie ze  swoimi 
zainteresowaniami i kwalifikacjami,
5. nosić odznakę Klubu,
6. stawiać wnioski Zarządowi,
7. korzystać ze wszystkich innych praw i przywilejów określonych przez Zarząd.

§ 10.
Obowiązkiem członków rzeczywistych jest:
1. postępowanie zgodnie z niniejszym Regulaminem i uchwałami władz Klubu,
2. branie czynnego udziału w pracach Klubu,
3. opłacanie składek członkowskich za dany rok w terminie do 31 marca roku następnego,
4. dbanie o dobre imię Klubu,
5. przestrzeganie zasad etyki turystycznej.


§ 11.
1. Godność członka honorowego nadaje Walne Zebranie na wniosek Zarządu.
2. Godności członka honorowego pozbawia Walne Zebranie na wniosek Zarządu.
3. Członek honorowy ma wszelkie prawa i obowiązki członka rzeczywistego, a ponadto jest zwolniony
z obowiązku płacenia składek członkowskich.


§ 12.
1. Członek rzeczywisty, który nie opłacił składek członkowskich zostaje przeniesiony w poczet członków seniorów.
2. Na wniosek członka seniora Zarząd może przywrócić mu status członka rzeczywistego po uprzednim opłaceniu przez niego zaległych składek członkowskich.
3. Członek senior ma wszelkie prawa i obowiązki członka rzeczywistego z wyjątkiem praw wyborczych.

§ 13.
1. Członkiem wspierającym może być osoba fizyczna lub prawna, która zadeklaruje na rzecz Klubu pomoc finansową lub rzeczową.
2. Członek wspierający - osoba prawna działa w Klubie za pośrednictwem swojego przedstawiciela.
3. Członkowie wspierający mają wszelkie prawa członka rzeczywistego z wyjątkiem biernego prawa wyborczego.


§ 14.
Klub pełni funkcję koła PTTK, w pełni podporządkowując się i stosując w tym względzie Regulamin Wzorcowy Koła/Klubu PTTK. Szczegółowy zakres praw i obowiązków członków PTTK określa „Karta praw i obowiązków członka PTTK”. Można więc być członkiem PTTK poprzez AKT „Gronie”. Będąc członkiem AKT „Gronie” można jednak być członkiem PTTK poprzez inne Koło PTTK.

§ 15.
Utrata członkostwa Klubu następuje w przypadku:
1. Wystąpienia,
2. Wykluczenia przez Walne Zebranie na wniosek Zarządu lub Komisji Rewizyjnej.

§ 16.
Władzami AKT „Gronie” są:
1. Walne Zebranie,
2. Zarząd,
3. Komisja Rewizyjna.

§ 17.
1. Kadencja Zarządu i Komisji Rewizyjnej AKT „Gronie” trwa 2 lata.
2. Nie można łączyć funkcji w Zarządzie i Komisji Rewizyjnej.
3. Wybory do Zarządu i Komisji Rewizyjnej odbywają się w głosowaniu tajnym i są ważne, jeżeli bierze w nich udział co najmniej połowa uprawnionych do głosowania. Walne Zebranie może zdecydować o przeprowadzeniu wyborów w trybie jawnym.
4. Zarząd oraz Komisja Rewizyjna mają prawo kooptować nowych członków na zwolnione w okresie kadencji miejsca. Liczba członków dokooptowanych nie może przekroczyć 1/3 składu pochodzącego z wyboru.
5. Uchwały Władz Klubu zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, przy udziale co najmniej połowy ogólnej liczby uprawnionych do głosowania z wyjątkiem uchwał w sprawie rozwiązania Klubu. Większością głosów można zarządzić głosowanie tajne. W przypadku równości głosów (w głosowaniu jawnym) rozstrzyga głos przewodniczącego zebrania.

§ 18.
1. Walne Zebranie Klubu jest najwyższą władzą Klubu.
2. W Walnym Zebraniu Klubu udział biorą: z głosem decydującym - wszyscy członkowie Klubu, zgodnie
z uprawnieniami określonymi w § 7 - § 13, z głosem doradczym - osoby zaproszone.
3. Do kompetencji Walnego Zebrania Klubu należy:
1) rozpatrywanie i zatwierdzanie sprawozdań Zarządu Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu,
2) rozpatrywanie wniosków i postulatów członków,
3) udzielenie absolutorium członkom ustępującego Zarządu Klubu na wniosek Komisji Rewizyjnej Klubu,
4) wybór Zarządu Klubu oraz Komisji Rewizyjnej Klubu,
5) wybór w głosowaniu tajnym delegatów na Zjazd Oddziału - wg zasad określonych w ordynacji wyborczej uchwalonej przez Zarząd Oddziału przy uwzględnieniu postanowień Art. 16 Statutu Wzorcowego Oddziału PTTK,
6) określenie zadań Klubu na okres kadencji,
7) podejmowanie uchwał o rozwiązaniu Klubu,
8) zatwierdzanie zmian w regulaminie Klubu,
9) podejmowanie uchwał w innych sprawach wymagających decyzji Walnego Zebrania Klubu.

§ 19.
1. Walne Zebranie Klubu zwołuje Zarząd Klubu raz na 2 lata, zawiadamiając członków Klubu o miejscu, terminie
i porządku obrad Walnego Zebrania, co najmniej 7 dni przed jego terminem.
2. Walne Zebranie Klubu jest prawomocne, jeżeli bierze w nim udział, co najmniej połowa członków Klubu uprawnionych do głosowania. W drugim terminie Walne Zebranie jest prawomocne, jeżeli obecnych jest ponad 10 członków Klubu uprawnionych do głosowania. Drugi termin Walnego Zebrania następuje 15 minut po terminie pierwszym.

§ 20.
1. Walne Zebranie Klubu może być zwołane także w okresie trwania kadencji:
1) z inicjatywy Zarządu Klubu,
2) na wniosek Zarządu Oddziału,
3) na wniosek Komisji Rewizyjnej Klubu,
4) na pisemny wniosek, co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Klubu uprawnionych do głosowania.
2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1, pkt. 4 Walne Zebranie Klubu zwołuje Zarząd Klubu w terminie 14 dni od daty zgłoszenia wniosku. W zawiadomieniu skierowanym do wszystkich członków Klubu, Zarząd Klubu podaje termin, miejsce, sprawy, dla których zostaje zwołane oraz wnioskodawcę (wnioskodawców).
3. Protokół z wyboru delegatów na Zjazd Oddziału powinien być przekazany Zarządowi Oddziału Międzyuczelnianego PTTK w Katowicach, najpóźniej 14 dni od daty zebrania.

§ 21.
1. Zarząd Klubu kieruje działalnością Klubu w okresie między Walnymi Zebraniami i odpowiada za swoją działalność przed Walnym Zebraniem Klubu.
2. W skład Zarządu wchodzą członkowie wybrani przez Walne Zebranie Klubu w liczbie 3-6 osób.
3. Zarząd Klubu wybiera w głosowaniu jawnym ze swego grona przynajmniej: prezesa, sekretarza i skarbnika,
a także wiceprezesa gdy liczba członków zarządu jest większa od 3.

§ 22.
Do kompetencji Zarządu Klubu należy:
1. zwoływanie Walnych Zebrań Klubu,
2. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Klubu i uchwał własnych,
3. zarządzanie funduszami Klubu,
4. składanie sprawozdań z działalności Klubu na Walnym Zebraniu Klubu,
5. zapoznawanie się z wystąpieniami Komisji Rewizyjnej Klubu i ustosunkowywanie się do nich,
6. organizowanie i ułatwianie członkom Klubu uprawiania turystyki i krajoznawstwa we wszystkich ich formach,
7. zapewnienie członkom możliwie najlepszego przepływu informacji o działalności Klubu,
8. współpraca z kadrą programową zrzeszoną w Klubie przy realizacji celów i zadań Klubu,
9. występowanie o wyróżnienia dla wybitnych działaczy Klubu w ramach obowiązującego „Systemu wyróżnień członków i jednostek PTTK",
10. prowadzenie dokumentacji pracy Klubu,
11. prowadzenie dokumentacji finansowej Klubu.

§ 23.
1. Zebrania Zarządu Klubu powinny odbywać się nie rzadziej niż cztery razy w roku.
2. Posiedzenia Zarządu Klubu są protokołowane a podejmowane uchwały podpisywane i ewidencjonowane.
3. Zarząd Klubu dokonuje podziału pracy wśród swoich członków.

§ 24.
Uchwały Walnego Zebrania Klubu oraz uchwały Zarządu mogą być uchylone lub ich wykonanie zawieszone przez Zarząd Oddziału w przypadku, gdy są sprzeczne z prawem, Statutem i innymi przepisami wewnętrznymi PTTK.

§ 25.
1. Komisja Rewizyjna Klubu jest społecznym organem kontrolującym działalność Klubu:
1) Komisja Rewizyjna jest wybrana w składzie 3 członków w głosowaniu tajnym przez Walne Zebranie,
2) Komisja Rewizyjna wybiera w głosowaniu jawnym ze swego grona: prezesa, wiceprezesa i sekretarza. 
2. Do zakresu działania Komisji Rewizyjnej Klubu należy m.in.:
1) kontrola działalności programowej, organizacyjnej i finansowej Klubu,
2) dokonywanie analiz i ocen działalności Zarządu Klubu oraz wydawanie zaleceń pokontrolnych,
3) zatwierdzanie własnych planów pracy i sprawozdań z ich realizacji,
4) składanie sprawozdań ze swej działalności na Walnym Zebraniu Klubu oraz stawianie wniosku w sprawie absolutorium dla członków ustępującego Zarządu Klubu.

§ 26.
Klub realizuje swoje zadania w oparciu o środki finansowe uzyskane z:
1. składek, minimalną wysokość tych składek uchwala Walne Zebranie Klubu, które może upoważnić do tego także Zarząd Klubu,
2. części składek członkowskich PTTK,
3. wpisowego do PTTK,
4. dotacji, darowizn i innych świadczeń – przekazywanie ich przez podmioty zewnętrzne na działalność Klubu powinno odbywać się za pośrednictwem Zarządu Oddziału Międzyuczelnianego PTTK.

§ 27.
1. Zarządzanie funduszami Klubu winno odbywać się zgodne z zasadami gospodarności i obowiązującymi przepisami.
2. Wszystkie wpływy i wydatki związane z działalnością Klubu winny być ujęte w ewidencji Klubu.

§ 28.
Rozwiązanie Klubu, uchwałą Zarządu Oddziału może nastąpić w przypadku:
1. zaniechania działalności,
2. spadku liczby członków poniżej 10 osób przez okres 1 roku,
3. wniosku uchwalonego przez Walne Zebranie Klubu większością 2/3 głosów, przy obecności, co najmniej
2/3 członków uprawnionych do głosowania.

§ 29.
1. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału na wniosek Walnego Zebrania Klubu, likwidatorami Klubu są członkowie jego Zarządu.
2. W przypadku rozwiązania Klubu uchwałą Zarządu Oddziału, w przypadkach wymienionych  w § 28 pkt 1 i 2, likwidację aktywów i pasywów Klubu przeprowadza likwidator ustanowiony przez Zarząd Oddziału.

§ 30.
Interpretacja postanowień Regulaminu AKT „Gronie” należy do Walnego Zebrania.

Niniejszy regulamin uchwalono na Walnym Zebraniu AKT „Gronie” w dniu 10.11.2015 r.
Przewodniczący Walnego Zebrania Włodzimierz Szulc
Sekretarz Walnego Zebrania Grzegorz Górka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz